Start-up-ul in comertul electronic
Dragos Manac scrie extrem de limpede despre start-up-ul in comertul electronic autohton. Este una din insemnarile din categoria “mi-as fi dorit s-o scriu eu”.
Nu sunt deacord cu o singura idee: “Fara cateva zeci de mii de euro
nu are sens sa te gandesti ca poti incepe si sustine o veritabila afacere online”. Eu cred ca poti, cu o suma de pana in zece mii si o idee de milioane.
In rest, toate celelalte (clienti, vanzari, garantii, volum, etc) sunt “de acolo”.
Felicitari Dragos. Te-am trecut pe lista oamenilor cu care mi-ar place sa beau o bere candva.


August 12th, 2007 at 12:54 pm
marius, tu probabil gandesti din perspectiva deschiderii unei afaceri online cu cadouri, unde un rulaj de 35000 euro (cum ai zis la internetics) este considerat satisfacator. dar pe piata IT&C s-a creat ideea falsa ca poti deschide un magazin retail online cu costuri _mult mai reduse_ decat cel clasic. ceea ce este fals, pentru ca daca ne gandim la logistica si account management sau marketing banii sunt la fel, daca nu chiar mai multi!
August 12th, 2007 at 1:51 pm
Ce e amuzant aici este ca fiecare gandeste in termenii proprii.
Eu nu am zis IT&C pentru ca ecommerce NU inseamna numai IT&C. Si NU am zis CADOURI pentru ca noi avem un magazin online de cadouri, un magazin online de flori, un magazin online de haine (in cateva zile il lansam) + doua magazine online care se vor intampla pana la sfarsitul anului. In plus am experienta dezvoltarii a peste 20 de magazine online… si nici unul dintre acestea nu a avut buget mai mare de 10 000 euro.
Nu cred ca ai nevoie de atatia bani sa faci un magazin online decat daca ai in plan sa bati liderul si s-o faci repede. Dar nici atunci banii nu-ti garanteaza succesul.
August 13th, 2007 at 7:51 am
Poate Marius, dar eu cred ca fara bani chiar si o idee de milioane se poate dovedi fara sanse de reusita…..
August 13th, 2007 at 9:33 am
Ma citez: “Eu cred ca poti, cu o suma de pana in zece mii si o idee de milioane”.
Mircea, consideri ca “o suma de pana in zece mii” inseamna fara bani? Si tu esti de parere ca ai nevoie de zeci de mii pentru un magazin online?
August 13th, 2007 at 10:11 pm
Se pune foarte mult problema banilor… si sunt de acord ca fara bani nu se poate face nimic… insa si zece mii de euro este uneori mult spus. Totul depinde de felul de produse vandute, de calitatea lor, de furnizor si de multe alte conditii in care il deschizi.
Ideea e ca poti sa incepi o afacere mai modest, si nu am zis rau, ci doar modest pentru ca apoi sa evoluezi, sau mai bine spus pentru ca apoi sa poti evolua, si clientii sa fie din ce in ce mai multumiti. Sa le trezesti permanent interesul.
Eu consider ca banii si ideea au aceeasi pondere in ecommerce, dar nici avantul nu trebuie sa fie foarte mare, nici investitia foarte mare… pentru ca poate pana la urma produsele pot sa nu fie de mare interes, clientii putini, ideea sa ajunga sa valoreze mult mai putin decat a fost investit.
August 13th, 2007 at 11:44 pm
Marius, ai mare dreptate in ceea ce priveste suma necesara pentru startul de la zero. Ideea este cea care valoreaza mult mai mult decat un capital de rulaj confortabil.
Cel mai bun exemplu: http://www.magazinuldecase.ro
P.S. Nu e spam si nu e nici reclama, e doar o informatie care sa iti sustina punctul de vedere
August 14th, 2007 at 12:54 pm
Noi suntem unul dintre cele peste 20 de magazine online dezvoltate de Marius…si am plecat cu un buget de 6000 euro, in urma cu un an, iar acum am ajuns sa fim imediat dupa Dol.ro, la nivel national, pe categoria de produse pe care o comercializam, in conditiile in care bugetul pentru publicitate a fost extrem de redus.
Se poate si cu bani putini, chiar daca nu e usor.
August 14th, 2007 at 1:31 pm
[offtopic] daca stiam ca aveti buget de 6 000 va luam mai mult
[/off topic]
August 28th, 2007 at 3:46 pm
zeci de mii de euro? Probabil ca sute e mai corect. Cel putin emag, marketonline, pcfun si poate si altii asta au facut. Poti sa incepi o afacere si cu 1000 de euro daca ai o idee simpla si foarte buna si daca esti o persoana cu ceva contacte. Depinde ce vrei sa faci si cat de repede. Normal ca nu te costa 100.000. euro in prima luna, dar poti sa depasesti lejer suma asta intr-un an. Sunt multe, multe lucruri de luat in calcul, de la capacitati manageriale pana la capacitatea de recrutare. De la experienta in lucrul cu furnizorii pana la puterea de a impune niste reguli simple cum ar fi: fumatul in firma. Ma opresc pentru ca nu vreau sa verific cate caractere incap intr-un comentariu pe blogul tau. Piata a inceput sa se stabilizeze. Nu tocmai din directia potrivita, de la importatori catre magazine si clientul final, dar oricum. Si asta inseamna ca iti trebuie profesionisti care sa iti faca treburile. Si de aici totul costa.
September 2nd, 2007 at 4:22 pm
Foarte tare cel de la mymovie.ro
)))) Cica “imediat dupa dol.ro” cand ei au un trafic de 300-400 de ppl pe zi… wtf?!? La o rata de conversie de (mai mult decat) bun simt de 2-3%, ar insemna 7-8 comenzi pe zi
Mda, intr-adevar, baietii sunt imediat dupa dol.ro
September 2nd, 2007 at 4:35 pm
Sa inteleg, draga Weasel, ca stii tu un magazin care este la vanzari de filme intre Dol.ro si MyMovie.ro?
Te rog argumenteaza.
September 4th, 2007 at 5:47 pm
OMG, daca exista 2 magazine in toata piata, iar magazinul #2 are 1% din vanzarile magazinului #1, asta iti da dreptul sa zici ca esti IMEDIAT dupa magazinul #2?
))))))))))
Mi se pare o aberatie enorma! Or fi ei poate pe locul 2, dar la o distanta CONSIDERABILA, si in nici un caz “imediat” dupa. Astea sunt ieftinaciuni de marketing, mai auzisem eu unele ca cica “Suntem in top 3 in domeniul X”, dar de fapt erau 3 vanzatori in toata tara, iar respectivii erau, bineinteles, cei din coada.
Cand esti in concurenta cot-la-cot cu un anumit competitor, si luna asta s-ar putea sa-l depasesti sau s-ar putea sa te depaseasca, si inca nu se stie sigur, ei bine, abia atunci poti sa zici despre tine ca esti “imediat dupa”. Asta bineinteles daca ai ceva bun simt si nu vrei sa te dai mare aiurea.
September 4th, 2007 at 9:04 pm
Deci nu stii un alt magazin intre Dol si MyMovie.ro.
Intrebarea 2: de unde stii cate filme vinde pe zi Dol.ro pentru a spune ca MyMovie.ro are 7-8 comenzi zilnic adica 1% din filmele vandute de Dol?
Te rog argumenteaza.
September 5th, 2007 at 11:40 am
Pai cred ca dol.ro au de cateva zeci de ori mai multi vizitatori. Adica si comenzi. Mai adaugam si vechimea, si brand recognition, si publicitatea…
Pe de alta parte, dol.ro ca site e varza. Mymovie ala e mai oky, dar daca nu are vizitatori tot degeaba.
Acel “1%” era mai mult sau mai putin relativ, ideea era ca exista o diferenta ENORMA intre cele doua, si nu avea rost nici o comparatie, in special ceva de genul “imediat dupa”.